onsdag 24 november 2010

Julkorts beställning

Fick beställning på lite julkort av mina föräldrar. De fick inte vara för amerikansk inspirerande. Här är nästan allt material som jag använde mig av för att göra julkorten. Älskar den stora snöflingebakgrunds stämpeln som jag har fått av Pia (tusen tack Pia). Ni har väl inte missat hennes fina blogg candy.
Detta är resultatet av det hela. Mina föräldrar blev nöjda med resultatet, men det blir väl nästa alla föräldrar... eller?
Framsidan är stämplad med en bakgrundstämpel med silverdyna. Ritade sedan ram runtom med en silverpenna. Tog sedan fram "grodan" och stansade ut hålet. Provade först med punch, men tyckte att hålet kom för nära kanten.
Tomten har jag färglagt med distresser. Klistrade upp den på ett lite tjockare papper och klippte ut den sedan.
Tog sedan snöpennan och ritade på luvkanten och bollen sedan värmde med embossingfönen och vips poppade de upp.

Får se om jag hinner göra några egna julkort att skicka iväg i år....

Kram Mia

2 kommentarer:

Chris_P sa...

Så himla fina kort Mia!! Supersöta!!

L8 sa...

Tack för din goa kommentar inne hos mig :) Gillar detta julkort supermycket!! Jag förstår att dina föräldrar blev nöjda.
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...