tisdag 13 september 2011

Tips: Förvaring - embossingpulver

Just nu blir det inte mycket pysslande av något slag. Eller kanske... håller på att göra vid mitt arbetsrum... så det skulle ju kunna gå in under lite pysslande, det ska målas en del. Det ska bli härligt att få lite mer arbetsyta. Tror att 3,5 m ska räcka ett litet tag i alla fall. 
Fick för länge sedan lite tillsägelse om att man ska lägga ut lite tips om hur man själv har löst saker och ting. Så nu tänkte jag att jag skulle göra detta. Jag har tänkt länge på att jag har en hel del embossingpulver som jag inte använder så ofta. Lite för att det blir så stökigt och man lyckas alltid får pulver överallt även om man tycker man är försiktig med att ha ett papper under när man häller på pulvret och sedan häller tillbaka det i den lilla burken. Har sett på andra bloggar att de har hällt över pulvret i en större burk. Så när jag var på IKEA sist köpte jag några burkar 3 st för 19:-, prisvärt tycker jag. Nu ligger alla mina embossingpulver i varsin burk med en plastsked i och jag har skrivit på locket vilken färg det är.
Det enda nackdelen är att det tar lite mer plats än tidigare. Men jag hoppas nu i alla fall att jag ska använda mig mer av dem nu. Det är ju synd att ha saker som inte bli använda.

mer tips kommer snart....
/Mia

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...