måndag 7 mars 2011

Semesteralbum

Har jobbat lite på ett semesteralbum. Köpte ett album för länge sedan som kom bra till pass nu. Tog mig ett tag att hitta en gemensam layout grund för alla sidorna. Det blev till slut ett mönstrat ett enfärgat (mönstrat) papper som delar på sidan, samma typsnitt (This and that) på rubrikerna och journalingen på samma sätt. Jag brukar framkalla rätt många bilder för samma händelse och ville gärna få med alla bilderna. Tack vare min BIA kunde jag få med alla bilderna. Satte in några extra sidor med bara foto. Detta ger albumet lite extra liv. Passade även bra att sätt in dessa sidor för jag upptäckte när jag hade börjat klistra in allt att jag börjat från fel håll. Det finns alltid en framsida och en baksida på ett spiralalbum. När jag ändå skulle öppna albumet för att sätta in extra sidorna kunde jag vända på albumet och få det på "rätt" håll. 
Klippte ut en del av mönstret och satte fast det ovanpå med 3D-kuddar i ytterkanterna och utan i mitten för att få en känsla av att "blomman" växer fram.
Här kom mina paperdolls dies till bra pass när jag skulle göra denna rubrik. Har satt upp dem på 3D-kuddar.

Denna sida är inte helt färdig. Det saknas lite i den nedre högra hörnet, tycker jag. Bingo-lappen har jag gjort själv med hjälp av Illustrator.
/Kram Mia

1 kommentar:

Chris_P sa...

Superfint album! As usual!

hoppad det är bra med dig!

karm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...